Vi kommer nu
att börja skicka ut årskort från Västtrafik till brukarna. Korten gäller från
och med 1 oktober. Årskorten kommer att skickas löpande utifrån de underlag som
skickas till oss.
Brukaren har rätt att behålla sitt kort under de fyra veckor
som hen har semester. Om brukaren, utöver sin semester, är frånvarande mer än
tre veckor så skall brukaren lämna tillbaka sitt årskort. Brukaren lämnar
årskortet till sin dagliga verksamhet som sedan skickar det tillbaka till trafikkontoret,
avdelning serviceresor.
Om brukaren förlorar sitt årskort så meddelar hen detta till
sin dagliga verksamhet. Personalen meddelar sedan serviceresor som spärrar
årskortet och beställer ett nytt som skickas hem till brukaren. Det spärrade
kortet går inte att resa med.
Om en person
byter utförare inom Göteborgs stad så tar brukaren med sig kortet.
Lss
handläggaren (socialsekreteraren) skall skicka in meddela via Treserva om byte
av utförare och från vilket datum.
Brukaren kan själv besöka någon av Västtrafiks butiker och
få ett tillfälligt ersättningskort i avvaktan på det nya årskortet. Brukaren
behöver då uppge sitt personnummer.
Om du som medarbetare inom daglig verksamhet har några ytterligare frågor kring hantering av årskort så vänligen kontakta oss.
Frågor eller förlorat kort, kontakta Kundservice 031-3682550