Publicerad den

Information om årskort till brukare inom daglig verksamhet

Vi kommer nu att börja skicka ut årskort från Västtrafik till brukarna. Korten gäller från och med 1 oktober. Årskorten kommer att skickas löpande utifrån de underlag som skickas till oss.

Brukaren har rätt att behålla sitt kort under de fyra veckor som hen har semester. Om brukaren, utöver sin semester, är frånvarande mer än tre veckor så skall brukaren lämna tillbaka sitt årskort. Brukaren lämnar årskortet till sin dagliga verksamhet som sedan skickar det tillbaka till trafikkontoret, avdelning serviceresor.

Om brukaren förlorar sitt årskort så meddelar hen detta till sin dagliga verksamhet. Personalen meddelar sedan serviceresor som spärrar årskortet och beställer ett nytt som skickas hem till brukaren. Det spärrade kortet går inte att resa med.

Om en person byter utförare inom Göteborgs stad så tar brukaren med sig kortet.

Lss handläggaren (socialsekreteraren) skall skicka in meddela via Treserva om byte av utförare och från vilket datum.

Brukaren kan själv besöka någon av Västtrafiks butiker och få ett tillfälligt ersättningskort i avvaktan på det nya årskortet. Brukaren behöver då uppge sitt personnummer.

Om du som medarbetare inom daglig verksamhet har några ytterligare frågor kring hantering av årskort så vänligen kontakta oss.

Frågor eller förlorat kort, kontakta Kundservice 031-3682550